Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-11-2002, 20:47 door TheGuru

Hoi Mark, De insteek die jij kiest lijkt mij die de juiste. Je kijkt vanuit de techniek en dan ziet PKI er geweldig uit. Echter, bij de invoering van PKI binnen een organisatie gaat slechts 10-20% van de inspanning naar het technisch realiseren van de PKI. De aanpassing van de organisatie is de overige 80-90%. Denk aan het inrichten van een RA, een CA (juist als je zelf certificaten uit gaat geven), het aanpassen van bestaande bedrijfsprocessen, de AO enzovoort. Iets als PKI en ook SSO moet, zoals eigenlijk alle IT-investeringen, gedreven worden door de business. Als binnen je bedrijfsprocessen, vanwege betrouwbaarheidseisen, onomstotelijk moet vast staan wie welke transactie heeft gedaan, kan PKI een oplossing zijn. Maar kijk uit, want als je aan PKI begint, trek je meestal een enorme beerput open... Succes! TheGuru

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha