Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-09-2017, 14:15 door Briolet

Door Anoniem:Overigens is spam tegenwoordig maar een heel klein probleem bij (consumenten) aansluitingen. Allerlei gegevens stelende trojans komen heel erg veel meer voor. Phishing mail is natuurlijk ook een vorm van spam. Het is ongevraagde mail die verstuurd wordt zonder relatie met de afzender. Ik vraag me ook af hoe het zit met mail die volgens een mailprotocol zoals DKIM, SPF of DMARC afgekeurd wordt. Mijn boerenverstand zegt dat dit moet kunnen, maar wetgeving is lang niet altijd logisch. En als de wet niet goed geformuleerd is, kan een rechter gekke beslissingen nemen. Ik heb b.v. wel eens mail geforward met mijn mailserver naar een Ziggo adres. Mijn mailserver haalt echter webbugs uit de mail, voordat hij hem forward. Door deze aanpassing van de mail klopte de DKIM checksum niet meer en Ziggo leverde deze mailtjes niet af. Ik kreeg ook geen bounce message van Ziggo, hoewel die misschien naar de oorspronkelijke afzender ging. Alleen in het maillog kon ik terug vinden dat ziggo de mail vanwege een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha