Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-10-2017, 10:20 door Briolet

@Bitwiper, SRS klinkt zeer werkzaam, maar dan moet het wel toegepast worden. Ik lees dat het al in 2003 bedacht is zodat je verwacht dat dit toch wel breed ingevoerd is. Bij je mail provider vind je dit soort informatie zelden. Als test heb ik eens een mailtje van een iCloud account via een Ziggo.nl account naar mijn account geforward. In de header zie ik dan: Received-Spf: softfail (icloud.com: Sender is not authorized by default to use 'xxxx@icloud.com' in 'mfrom' identity, however domain is not currently prepared for false failures (mechanism '~all' matched)) Authentication-Results: xxxx; dmarc=pass header.from=icloud.com Mijn server ziet nog steeds iCloud als de originele afzender in de 'mfrom'. Ziggo past dus geen SRS toe terwijl dat toch een grotere mail verwerker is in Nederland. DMARC gaat overigens wel goed omdat daar SPF mag falen, mits DKIM geldig is. Resumerend: als je uiteindelijke ontvanger SPF controleert en de resultaten logt in de header, kun je daar aan de afzender in het ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha