Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-11-2017, 09:21 door Anoniem

Begrijp ik goed dat de oplichter de echte betaal-app van ABN Amro gebruikt op de telefoon van het slachtoffer om een overboeking in te voeren en vervolgens een screenshot tevoorschijn tovert die suggereert dat de betaling ook heeft plaatsgevonden? Ik kan me voorstellen dat dat er overtuigend uitziet. Ik zie op de website van ABN Amro dat die app (naar keuze van de rekeninghouder) de mogelijkheid heeft om onder een daglimiet bedragen over te boeken zonder e.identifier. Dat kan zo te zien echter niet op de telefoon van een ander, je registreert een specifieke installatie van je app bij de bank en hebt daarvoor wel die e.identifier nodig. Dát zou de alarmbellen bij slachtoffers af moeten doen gaan, het hoort (als ik het goed zie) op hun telefoon helemaal niet te werken. De truc van alle oplichters (en van veel verkopers) is dat ze slachtoffers overdonderen en geen tijd geven om dingen op een rijtje te zetten. Een goede verdediging tegen oplichters is dan ook niet alleen om specifieke scenario's als dit in je ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha