Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-11-2017, 15:41 door Briolet

Door Anoniem: Begrijp ik goed dat de oplichter de echte betaal-app van ABN Amro gebruikt op de telefoon van het slachtoffer om een overboeking in te voeren…. Dat staat er inderdaad. Ik ken de ABN app niet, maar dit kun je waarschijnlijk doen, door vooraf een betaling klaar te zetten naar een andere rekening van jezelf. Dan voer je een nieuwe transactie in, op de telefoon van het slachtoffer. Als je dan wilt verzenden moet je aangeven welke opdrachten je wilt verzenden. Het enige lastige is dat je het slachtoffer nu even moet afleiden zodat hij niet ziet dat je een andere opdracht uitvoert dan net ingetikt. Met de browser versie is dat in elk geval geen probleem. Als de opdracht uitgevoerd is, geeft hij waarschijnlijk alleen aan dat het verzenden klaar is, zonder het nummer zelf aan te geven. Normaal is dat ook niet nodig want je weet waar je het geld naar overgemaakt hebt. Het enige zwakke aan deze methode is dat je fysiek aanwezig moet zijn en het slachtoffer dus een goed signalement heeft. En omdat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha