Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-11-2017, 09:37 door Anoniem

Het komt in de praktijk nog wel eens voor dat bedrijven geld vragen voor het uitvoeren van dergelijke handelingen (je persoonsgegevens verzamelen/verwijderen etc.). In hoeverre is dit gerechtvaardigd, en wat kan je hier als klant tegen doen? Nu kan ik dit, in sommige gevallen, begrijpen (bijvoorbeeld wanneer je gegevens opvraagt bij een instantie waarbij gegevensverwerking een groot onderdeel is van hun primaire dienstverlening (denk bijv. aan een bedrijf dat SaaS-boekhoudsoftware levert)). In een dergelijk geval kan ik begrijpen dat het compleet gratis aanleveren van een complete administratie van een klant die gestopt is met betalen voor de dienst, een ongewenste situatie is. Hij kan op die manier namelijk toch nog de vruchten plukken van een bepaalde dienstverlening, simpelweg omdat hij daar op een bepaald moment klant was en zijn administratie heeft doordrongen met zijn eigen persoonsgegevens. In andere gevallen vind ik het nogal kwalijk als bedrijven, zeker daar waar persoonsgegevensverzamelen vooral ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha