Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-11-2017, 19:56 door Anoniem

Door teusink: Door Arnoud Engelfriet: Ik zeg dat het toestel vrij van persoonsgegevens verkocht moet worden, en dus ook vrij van logindata of creditcards. Formeel moet het toestel nu terug en moet de oude eigenaar het wissen, jij als koper hebt dat recht niet. Maar praktisch gezien zie ik SPECIFIEK met het direct wissen van die informatie geen probleem. Noem het zaakwaarneming voor mijn part, noem het invullen van je plicht tot dataminimalisatie of juistheid (artikel 5 AVG) maar ik kan dat niet als onrechtmatige verwerking zien. En wat nu als dat je een dag na het wipen gebeld wordt: "Ik heb x data nodig van mijn telefoon, anders passeert mijn hypotheek niet en moet ik boete betalen aan notaris."? Vervolgens meldt jij dat je de telefoon gewiped hebt. Kan die persoon nu zeggen dat de nieuwe eigenaar van het toestel een onrechtmatige verwerking heeft gepleegd, wat tot schade heeft geleid bij data-subject (de vorige eigenaar)? Als dat zo is, dan kun je dus ook aansprakelijk gesteld worden. Of niet? Is er ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha