Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-12-2017, 07:18 door Anoniem

Door Anoniem: Aldus de PF in hun FAQ over het incident: Onze ICT is goed op orde. De bestaande systemen waren en zijn goed beveiligd. Dit hebben we in 2016 laten onderzoeken en daar kwamen onze procedures en afspraken zeer goed uit. Weer een gevalletje Diginotar. Die hadden ook op papier alles op orde. Toch ging het mis omdat de beschreven procedures niet gevolgd werden. Dat ze voortaan zorgen dat alleen beveiligde gegevensdragers gebruikt worden suggereert dat dat tot nu toe geen onderdeel van de procedure was. Dat roept de vraag op wat er in 2016 precies onderzocht is, vanuit welke expertise en met welke diepgang. Ik reken het Diginotar trouwens zwaarder aan dan de Patiëntenfederatie. Waarom? Omdat Diginotar als kernactiviteit ICT had waar qua beveiliging de hoogst mogelijke eisen aan gesteld moeten worden. Bij de Patiëntenfederatie is ICT niet hun kernactiviteit maar een hulpmiddel dat ze inzetten. ICT is (in ieder geval aan consumenten) decennia lang verkocht alsof het iets is dat goed gaat zonder ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha