Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-01-2018, 18:47 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Ik ontvang zelden spam. Ik durf strengere DNSBL's te gebruiken, zakelijk tot 5000 users, ~5 calls/jaar wegens (correcte) DNSBL-listing van een zakelijk contact (n.a.v. b.v. open relay). ISP's willen niet zo streng zijn, omdat ze er een berg supportcalls voor terugkrijgen. Je bedoelt: de spam komt niet door je filter. Je ontvangt het wel, maar het wordt gefilterd/afgestopt. Nee! Feitelijk gezien dropt de connectie voor DATA, dus het bericht wordt niet ontvangen. De sender krijgt netjes een correcte statuscode. Dat is bij mij ook het geval, maar ik zie deze mails ook ineens (2e keer nu deze maand in grote batches) als je even wat dieper in je logfiles kijkt. Ik heb gekeken op een aantal e-mail servers van klanten (en mijn eigen). De bovenstaande (TS) emails komen niet voor. Niet in de SPAM-locatie op de server, en niet in de mailboxen van gebruikers. Ik ben benieuwd naar een sender-IP van de bovenstaande (TS) spamberichten. Ik durf te wedden dat die IP's zijn opgenomen in een of ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha