Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-02-2018, 09:02 door Anoniem

Door Anoniem: Dat ze in de opname stellen dat ze het opnemen, wanneer je mondeling afspraken maakt snap ik. Dat ze ook stellen -behoudens gevallen waar je kan weigeren- de opname voor trainingsdoeleinden te kunnen gebruiken, dat gaat eigenlijk te ver. En inderdaad, soms kan je als consument (bestaande klant) niet om het gesprek heen. Dus stellen 'je kunt ophangen' is erg kort door de bocht. Hoe zit dat trouwens met schriftelijke communicatie, en trainingsdoeleinden ? ;) Voor mondelinge afspraken is de verwerking rechtmatig, omdat het de enige manier is om nadien te kunnen bewijzen dat een overeenkomst tot stand is gekomen of juist niet. Daarom is, volgens mij, voor dit doel ook geen mogelijkheid tot "opt-out" nodig. Trainingsdoeleinden en/of verbetering van de kwaliteit zijn andere doelen en, volgens mij, enkel met "belangenafweging" rechtmatig. Een expliciete toestemming is in dat geval niet nodig, maar ik denk niet dat de organisatie zonder een mogelijkheid tot "opt-out" AVG-konform is. Schriftelijke ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha