Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-05-2018, 22:29 door Anoniem

Ten aanzien van de bovenstaande wild-west-speculaties over de mogelijke oorzaken van het hoge aantal; de waarheid is een stuk simpeler en saaier. In het nieuwsbericht staat immers al dat de meeste verzoeken gedaan zijn op basis van artikel 126n Sv. Dit artikel wordt door de politie gebruikt om iemands belgeschiedenis te vorderen. Vervolgens kunnen op basis van dezelfde vordering de gebruikers van alle telefoonnummers die in deze geschiedenis voorkomen geïdentificeerd worden. Dus stel dat de politie de belgeschiedenis van een nummer vordert dat gedurende de periode waarop de vordering betrekking heeft contact heeft met 2.000 verschillende nummers, dan registreert het CIOT de vervolgvraag (waarbij identificatie van de gebruikers van deze nummers gevorderd wordt) als 2.000 afzonderlijke vragen. Technisch gezien klopt het dus dat de politie 2 miljoen keer om telecomgegevens vroeg, maar in de praktijk zal er een veel lager aantal concrete vragen aan ten grondslag hebben gelegen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha