Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-06-2018, 13:32 door Anoniem

Je hebt een mail server nodig die logt dat de MX server de mail aanneemt. De MX server is de mailserver van de andere partij die op Internet de mail aanneemt. Vanaf daar is het technisch de verantwoordelijkheid van de ontvanger om het bericht te bezorgen in de mailbox. Sommige mail servers accepteren mail zonder dat ze weten of het in de mailbox geplaatst kan worden. Dan wordt er vaak een non-delivery notification gestuurd door een achterliggende server als er een bezorgprobleem is. Bijvoorbeeld als de mailbox vol zit. Kijk of een dergelijk bericht in je spambox terecht is gekomen. Als je berichten stuurt, zet dan Return Receipt aan en Delivery Status Notification (DSN). Bij DSN worden mail servers gevraagd een bevestiging te versturen dat het bericht is aangenomen of bezorgd. Return Receipt vraagt aan ontvangers om ontvangst te bevestigen. Soms doen mailbox servers dat automatisch. Zo'n Return Receipt bericht is het sterkste bewijs van ontvangst.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha