Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-06-2018, 16:24 door Anoniem

Door Anoniem: Om te beginnen het gebruik van¨u¨ of ¨jij¨. De regel op bijvoorbeeld FidoNet was altijd dat je als hobbyisten onder elkaar was ook al kende je elkaar niet altijd persoonlijk en dus gebruikten we "een heel beleefd je". Dat is nu wel anders, maar ook institutioneel is het wel eens moeilijk. *kuch* Volstrekt willekeurig voorbeeld *kuch* IBG/DUO krijgt het voorelkaar je tegelijkertijd denigrerend met "je" aan te spreken en zodra het over geld terugbetalen gaat een minstens zo denigrerend "u" neer te zetten. Soms in dezelfde brief. En dat terwijl ik de 20 al lang voorbij ben. Voor websites is dat ook interessant. Om te beginnen is het altijd beter om de gebruiker zo weinig mogelijk direct aan te spreken. "Men kan hier zijn fiets verkopen" is altijd beter dan "jij kunt hier je fiets verkopen" of "u kunt hier uw fiets verkopen". Vind ik niet eigenlijk. Want wie is die "men"? Je creeert nogal gauw een afstand om maar te voorkomen dat je je/u-kleur moet bekennen. Dan zou ik nog veel liever zeggen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha