Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-07-2018, 15:56 door Anoniem

Volgens mij hoef je nooit te vermelden, dat je een gesprek opneemt, wanneer je zelf deelnemer aan het gesprek bent. Het is m.i. ook nog eens een vorm van notuleren, dit is toch niet te verbieden? Art. 139b WvS (heb ik dat goed?) is toch nog steeds van toepassing? Een particulier hoeft niet te melden dat deze een gesprek opneemt. Bij bedrijven ligt dit genuanceerder. Je mag wel opnemen, in het geval van een gerechtvaardigd belang. Echter moet je dit wel aankondigen, met doelstelling. Niet voor niets krijg je vaak een bandje, waarop verteld wordt dat het gesprek kan worden opgenomen. Indien daarbij enkel trainingsdoeleinden worden genoemd, dan is dat het enige waar de opname voor gebruikt mag worden en dan kan je de opname *niet* gebruiken voor bijvoorbeeld klachtafhandeling. Of een juridische procedure, tegen de desbetreffende klant. Als bedrijf moet je dus scherp zijn met de reden welke je geeft, voor het maken van opnames.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha