Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

09-08-2018, 11:07 door Anoniem

Best practice voor wijziging van rekeningnummers is en blijft altijd een offline verificatie via bekende kanalen. Ik weet dat er bedrijven zijn, die voor de wijziging van het rekeningnummer een kleurenkopie van het pasje vragen, om te voorkomen dat het nummer ergens verwisseld wordt. Dit is een bedrijf met kantoren in meerdere locaties, met een centrale HR verwerking. Nu zullen er veel mensen sputteren, omdat dit fraude in de hand kan werken, maar van de andere kant, de medewerkers moeten dit via het interne mailsysteem opsturen. Daarmee is het een stuk lastiger om te frauderen, want de naam van de rekeninghouder kan teruggeleid worden naar de medewerker en degene die de wijziging wil doorvoeren, moet een pasje hebben. Zo krijg je een dubbele controle, buitendienst medewerkers moeten er zelfs voor naar een vestiging komen, om het af te geven, dus is er dan een fysieke controle of het i.i.g. om een medewerker gaat.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha