Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-08-2018, 17:11 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Als je een outdated versie van FreePBX draait is dit al snel gebeurt. De logs van onze voip systemen liegen er niet om, brute force attacks zijn doorgaans heel normaal. Je moet zo'n server ook niet zonder firewall ertussen aan het internet hangen. Al het inkomende verkeer richting onze server wordt geblokkeerd, server bouwt zelf een verbinding op met de telecomprovider. Hm. Je hebt toch ook inkomende telefoontjes, en in elk geval het retourverkeer van een call ? Voor retourverkeer hoef je nooit een poort open te zetten. SIP+RTP is niet zo heel erg firewall-friendly - en kun je werkelijk een sessie open hebben staan waarop dus ook inkomende calls gesignaleerd worden ? Ja, dat werkt gewoon. Dat je alleen communicatie van het telco netwerk met de VoIP gateway server toestaat is logisch, maar je lijkt te zeggen dat je dat ook alleen outbound initieert, en daarvan vraag ik me af hoe je dat doet. VoIP server bouwt een SIP trunk op naar de telco, alles loopt over die connectie. De ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha