Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-08-2018, 08:59 door Anoniem

Door Anoniem: Eigenlijk zie ik ook wel een stukje zorgplicht voor de Telco, als iemand ineens in korte tijd afwijkend belgedrag heeft kun je gewoon automatisch dat land of nummer blocken. Dat is echt niet moeilijk. 450k schade is gewoon niet normaal. Dat botnet verhaal is ook twijfelachtig, heeft iemand al eens eerder zo'n verhaal gezien? je zou bijna vermoeden dat de centrale gewoon gehackt is door uitbuiten een zwakheid of configuratiefout. Ja het botnet gedeelte lijkt mij ook een beetje sterk als je goede extensie wachtwoorden hebt en je centrale goed beveiligd heeft een botnet hier weinig mee te maken. Ik denk dat hier zwakke extensie wachtwoorden zijn gebruikt en toen zijn gehackt door bv tool sipvicious geen fail2ban gebruikt of erger nog de webinterface van de centrale bereikbaar van buiten af. Het puntje telco zorgplicht is natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat hun afspraken onderling zijn misschien was er wel een bellimiet bescherming in het verleden maar is dit in opdracht van het bedrijf ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha