Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

03-09-2018, 16:16 door Briolet

Door Anoniem: De ombudsman merkt op dat een overlijden in de Basisregistratie Personen (BRP) wordt geregistreerd, maar dit niet leidt tot een aanpassing van die gegevens in het MijnOverheid-account. Bij DigiD is het overlijden van een persoon wel bekend. Dus is de oplossing eigenlijk al bekend. Wanneer de aanvraag voor een DigiD op slot kan, kan een mailbox ook op slot, d.w.z. mails die hieraan worden verzonden, worden gebounced. Dat lijkt mij het minst ingrijpend voor de nabestaanden. Niet iedereen gebruikt de mailbox op dezelfde manier. Als iemand na een landurig ziekbed overlijd, kan het zijn dat hij intussen anderen zijn DigiD inlogcode gegeven heeft om zaken voor hem te behartigen. (Formeel behoor je iemand te machtigen zodat hij met zijn eigen DigiD bij dat andere account kan) Na overlijden is het voor het afwikkelen van de nalatenschap juist handig als het account in werking blijft. Afhandeling van financiële zaken kan soms jaren duren. Op het oude fysieke adres van de overledene wonen dan ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha