Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-11-2018, 23:15 door Anoniem

Die software van Boris is wel zeer sophisticated. Want op het moment dat je inlogt op de fake site, moet de software van Boris niet alleen jouw info afvangen en daarmee inloggen op de echte site, maar ook de informatie (rekeningen, saldo's, betalingsgeschiedenis, enz) die dan op het echte scherm verschijnt, overkopiëren - met het juiste format en juiste schermopmaak - naar de fake site. Bij sommige banken krijg je een QR-achtig ding dat je in moet scannen, ook dat wordt dus doorgestuurd naar de fake site. Hoeveel banken herkent Boris's software en hoe weet Boris bij welke bank je zit? Als Boris mij een phishing mail stuurt die me vraagt in te loggen bij ABN AMRO, dan weet ik genoeg: ik kan niet inloggen bij de ABN (geen klant zijnde). Kortom, ik krijg toch altijd een beetje broodje-Aap-gevoel bij dit soort verhalen (tenzij de "gedupeerde" in het complot zit, natuurlijk).

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha