Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-11-2018, 16:45 door SecOff

De AP stelt zelf dat ze graag zien dat je eerst een klacht indient bij de organisatie (die niet goed met je gegevens omgaat) zelf. Zie : https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/klacht-indienen-bij-de-ap Ik zou dus eerst een klacht bij de verzekeraar indienen en kijken wat ze ermee doen. Als ze het aanpakken en de beveiliging beter / voldoende maken dan heb je je doel bereikt toch... Als ze niet afdoende reageren / maatregelen nemen dan dien je een klacht bij de AP in. Deze zal niet gelijk een boete geven maar de organisatie eerst om een reactie vragen. Als ze op basis van jouw klacht i.c.m. met de reactie van de organisatie tot de conclusie komen dat de betreffende organisatie zich niet aan de wet houdt dan geven ze "bindende aanwijzing". De organisatie moet die dan opvolgen. Doet de organisatie dat niet (tijdig) dan leggen ze een "last onder dwangsom" op. De organisatie moet dan de opgelegde maatregelen nemen en moet een dwangsom betalen als ze dat niet tijdig doen. Boetes ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha