Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-01-2019, 01:35 door Anoniem

Door Anoniem: Door User2048:In het artikel staat: "Verder stelt de woordvoerder [...] dat er nog nooit contactloze fraude heeft plaatsgevonden met een kaart die nog in bezit van de originele eigenaar was." De kaarten waren dus gewoon gestolen en de dief is er mee gaan winkelen. De dief heeft dus helemaal geen pinapparaat nodig en ook geen zakelijke rekening en is dus niet op te sporen. Dus toch een kwetsbaarheid van dit systeem gevonden. Iedereen kan namelijk dit geld uitgeven, ook de niet-eigenaar van de kaart. Met pincode (dus zonder NFC) was dit niet gebeurd. NFC betalen is dus vergelijkbaar met contant geld dat je op zak hebt. Maar waarom vergoedende benakne dit dan? Als contant geld gestolen wordt door zakkenrollen, wordt dat dan ook vergoed door de banken? Dat wist ik niet :-) Remedie: functionaliteit uitzetten via de site van je bank. Probleem opgelost.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha