Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-02-2019, 16:14 door Anoniem

1. je kan prima e-mail ontvangen terwijl uitgaande SMTP is dichtgezet 2. je kan prima e-mail verzenden via webmail terwijl uitgaande SMTP is dichtgezet 3. de hacker kan je mail lezen zolang je wachtwoord niet is aangepast 4. de hacker kan namens jou (via webmail) mail versturen 5. de hacker kan jouw mail forwarden en wissen via webmail Mijn ervaring is dat in dit soort gevallen er vaak een wachtwoord ge-brute-forced is. De SMTP servers van KPN staan niet zo dicht dat je niet met brute force een "zwak" wachtwoord kan achterhalen. Dat is een compromis tussen beschikbaarheid en veiligheid waar KPN echt wel over heeft nagedacht. KPN kan niet met (voldoende) zekerheid zeggen dat je account gehacked is, het kan ook zijn dat je zelf de boel getriggered hebt. Het zou ze sieren als ze minder dan 4 maanden zouden wachten, maar juridisch gezien denk ik niet dat er veel te halen is. Advies: genereer een sterk wachtwoord en (dat doe je al) gebruik het alleen voor je e-mail account bij KPN

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha