Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-03-2019, 11:27 door Anoniem

Door Bitwiper: Vroeger was het gebruikelijk om je telefoonnummer in een telefoonboek te laten opnemen dat bij iedereen in de brievenbus viel. Het risico dat een kwaadwillende op basis van een telefoonnummer een naam en adres kon opzoeken, was daarbij minimaal. Ook gingen marketeers niet handmatig in telefoonboeken zoeken naar telefoonnummers van mensen die in een bepaalde straat of wijk (met geschatte woningwaarde en dus vermoedelijke inkomensgroep) woonden om ze telefonisch lastig te vallen met hun "fantastische aanbiedingen". Nadat deze informatie werd gedigitaliseerd en algemeen beschikbaar kwam met allerlei handige filtermogelijkheden, nam het misbruik (cold calling) toe. Daarbij zijn die marketeers aanvankelijk niet geïnteresseerd in wie jij bent, maar in jouw vermoede inkomensgroep. Zijspoortje - het makkelijk sorteren/verrijken/beschikbaar zijn van telefoonnummers is wel een component, maar natuurlijk zeker niet de enige waardoor cold-calling kon toenemen. De kosten van het bellen zijn fors ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha