Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-03-2019, 13:39 door Anoniem

Door Anoniem: "Betaalvereniging Nederland ziet ook dat criminelen via phishing de beveiligingscodes proberen te bemachtigen waarmee ze namens hun slachtoffer een mobiele bankapp op hun eigen smartphone kunnen installeren. Met die bankapp krijgen ze dan toegang tot de bankrekening van hun slachtoffer." Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? De bankapps worden bij installatie ook gekoppeld aan de rekening van de gebruiker. (Zie bv https://www.abnamro.nl/nl/prive/internet-en-mobiel/mobiel-bankieren/help/beginnen-met-mobiel-bankieren.html punt 3. Of https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/mobiel-bankieren-app/bevestigingscode-aanvragen/index.html ). Om een bepaalde rekening te bedienen met de app moet je die eerst koppelen, het is niet slechts een rekeningnummer of gebruikersnaam veranderen in de instellingen van de app . Een phisher kan/moet dus ook een verhaal construeren om een slachtoffer die koppel(code) te laten geven om daarmee de app op de telefoon van de phisher te koppelen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha