Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-04-2019, 09:05 door Anoniem

Mensen moeten te vaak opnieuw hun verhaal vertellen terwijl ze denken "dokter dat weet u toch wel". Weet de dokter het dan wel als het wél in het digitale dossier staat? Afgaande op wat ik bij mijn laatste drie huisartsen (dat zijn er zo veel door twee praktijkovernames en een verhuizing) heb meegemaakt zit een huisarts op zijn beeldscherm te kijken als je al voor hem zit en herinnert hij zich het vorige bezoek vaak niet. Zeer recente ervaring: medicijnen voorgeschreven, huisarts wil over een week horen wat de ervaringen zijn. Dan moet je na die week een belafspraak maken, ook al is het de huisarts die iets wil weten. Na uren wachten op het telefoontje blijk je eerst te moeten gaan uitleggen aan de arts dat je belt omdat hij iets wilde weten. Met een gemiddelde praktijkgrootte van ruim 2000 patiënten en een normtijd van 10 minuten per consult waar ook de administratie bij inbegrepen is vind ik het niet vreemd dat huisartsen zo functioneren, maar fraai is het niet, en het is iets waar ik aanzienlijk vaker ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha