Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-05-2019, 11:53 door Anoniem

Er is een wezelijk verschil tussen de werkwijze die Google en IAB (en Facebook) hanteren. IAB en Facebook bieden informatie aan waarop men vervolgens biedt. De adverteerder gebruikt zijn eigen analysetool om te bepalen of het interessant is om op basis van de ontvangen informatie te adverteren en hoeveel ze er voor over hebben. In een aantal gevallen levert de adverteerder vervolgens zelf de advertentie aan de bezoeker van de website. Daarbij krijgt hij de gelegenheid om zelf ook nog extra informatie te verzamelen. Google biedt de adverteerder de kans om te adverteren op basis van algemene kenmerken. Als een adverteerder wint, plaatst Google de advertentie. De adverteerder weet dus alleen dat hij X heeft betaald om een persoon met ongeveer kenmerken A, B en C zijn advertentie te tonen. De vraag hierbij is natuurlijk of die algemene kenmerken voldoende anonimiteit garanderen. Zo was onlangs sprake van het gebruik van postcodes. In sommige landen kan het voorkomen dat er maar 1 persoon op een postcode woont. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha