Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-05-2019, 09:33 door Anoniem

Door Acrimony: "Het kan iedereen gebeuren, het is niets om je voor te schamen." Nee hoor, als je gewoon gebruik maakt van degelijk inlogmiddelen zoals security keys of smartcards kun je helemaal geen slachtoffer worden van phishing. Dit is daarnaast ook geen probleem van gebruikers, maar van de bedrijven die geen sterke authenticatie middelen ondersteunen. Dus jouw conclusie is dat het slachtoffer zich niet hoeft te schamen. Het is namelijk de schuld van de organisatie en niet van de individuele gebruiker die er in is getrapt. En ook bedrijven hoeven zich niet te schamen. Criminelen hebben ook al technieken ontwikkeld om misbruik te maken van 2FA. Door Bitje-scheef: Je kunt niet verwachten dat iedere werknemer alle 'red flags' herkent. Als IT'er moet je er toch minimaal 9 v.d.10 herkennen. En een aanvaller heeft alleen maar die ene overblijvende nodig om binnen te komen. Ik ken het verhaal van iemand die binnen de organisatie zelf phishingtesten uitvoert. En toch blijkt hij in zijn eigen test te kunnen ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha