Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-06-2019, 11:27 door Anoniem

Door Anoniem: Door Anoniem: Nu weet ik dus hoe het mogelijk was dat ik van de KPN message/mail transfer agent (MTA) spam kreeg. Ze waren toch gehackt... Toch nooit meer iets van hun gehoord (had een e-mail verzonden naar de support), waarschijnlijk omdat ze in de ontkenning waren. Dit is inmiddels wel alweer 3 maanden geleden of zoiets. KPN is helemaal niet gehacked. Dit waren allemaal gebruikers die hun kpn emailadres en wachtwoord ook gebruikten voor registratie van allerlei andere websites. Een van die andere websites is gehacked en de kpn emailaddressen en wachtwoorden werden toen gebruikt om spam te versturen via de KPN emailservers. Helaas is dit niet het geval. Want de mailserver van KPN verstuurde spam naar een eindgebruiker omdat een scriptkiddie door een bug in de MTA een spam bericht kon injecteren in de delivery status failure notification email die de mailserver verstuurd. JHeb de e-mail header bekeken en de e-mails waren 100% afkomstig van KPN servers (domein en ips ranges waren van KPN, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha