Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-06-2019, 11:59 door Bitje-scheef

Door hstraat: Speerphishing gaat echt heel ver, ze zoeken eerst alles uit en daarna krijg je pas de phishingmail. Dit is niet vergelijkbaar met de random phishingmails die verstuurd worden. Wat ook steeds vaker gebeurd is de telefoonscam dat iemand rechtstreeks opgebeld wordt en ze echt al heel veel weten tot aan welk hotel je geboekt hebt voor welk event. Kan me goed voorstellen dat als ze ook nog adequaat reageren zonder fouten dat het nog geloofwaardiger wordt. Inderdaad, heb met eigen ogen gezien hoe goed dit kan werken. Ik heb veel voorbij zien komen en denk 90-95% is redelijk makkelijk te onderscheiden. Maar ik zie ook steeds betere voorbij komen, 4-9% (rap groeiende) en 1% is uitzonderlijk goed (speerphishing - duidelijk aantoonbaar). -- Deze 3 zaken in orde maken --- 1- Beveiliging op orde, zo goed als mogelijk (bepaalde bijlagen uitschakelen) 2- Detectie verbeteren (anti-virus, spamfiler multi-level, url-filter) 3- Medewerkers trainen en instrueren. Zorg voor support vanuit het management, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha