Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-07-2019, 08:48 door Anoniem

Mijn advies rondom (onbeschreven) kopieën ID bestaat uit drie stappen: 1. Probeer het met het bedrijf uit te praten (maar houd de eer aan jezelf en ga naar stap 2 als dit in oeverloos geargumenteer gaat verkeren). 2. Als dat niet lukt, stap dan naar de Functionaris Gegevensbescherming van dat bedrijf (als ze die hebben). Meestal staan er contactgegevens in de Privacyverklaring. Bedrijven baseren zich daarbij op de informatieverplichting in Artikel 13 lid 1b of artikel 14 lid 1b, https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=celex%3A32016R0679, dus dat is een redelijk betrouwbare standaardlocatie om te zoeken. 3. Als je er dan nog niet uitkomt, dien een klacht in bij de Autoriteit Persoonsgegevens en stuur een kopie van de klacht aan de FG (of aan het bedrijf). Dan mag de AP het verder uitzoeken. Mag een organisatie een beschreven kopie van mijn identiteitsbewijs weigeren? Nee, dat mag niet. Wanneer die organisatie een wettelijke grondslag heeft om een volledig kopie van het identiteitsbewijs te ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha