Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-08-2019, 15:47 door Anoniem

kijk even met onderstaand tooltje op je Windows machine of... en welke applicatie/proces remote poort 25, 2525, 465 of 587 gebruikt. https://www.nirsoft.net/utils/cports.html Mogelijk is een ander (upnp) apparaat in je netwerk verantwoordelijk. Dat kun je met bovenstaande tool dan weer niet achterhalen. Vraag daarom een handige buurman/neefje om sowieso UPNP uit te zetten in je router. Wellicht kan KPN je daar ook mee helpen, wanneer het een router/modem betreft die door KPN is geleverd. Werken bepaalde apparaten na het uitzetten van UPNP niet meer, dan zou ik adviseren om vooral die apparaten los te koppelen en een tijdje niet te gebruiken. Heb je na die actie geen issues meer, dan weet je dat het 1 van je UPNP ('smart') apparaten betreft die mogelijk onderdeel van een spam botnet is geworden. Succes!

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha