Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-08-2019, 13:09 door Anoniem

In het geval de huidige bank niet de gewenste beveiligingsmethode aanbiedt kunnen klanten naar de concurrent stappen, aldus het BSI. Misschien in Duitsland? Hier is dat vakkundig onmogelijk gemaakt doordat de banken nummerportabiliteit hebben geblokkeerd. Eerst door het gewoon niet te doen, daarna door te regelen dat de banknaam openlijk in het IBAN staat. Dat de toezichthouder dat heeft gepikt zie ik als een van de vele faals van die autoriteit. Dat had de OPTA indertijd beter geregeld, die dwong nummerportabiliteit bij telefonie gewoon af, ook toen de aanbieders indertijd zeiden dat dat helemaal niet kon. Er wordt echter ook met meerdere maten gemeten. 2nd factor per SMS is nu ineens niet veilig, terwijl mijn zorgverzekeraar me dwingt om in plaats van de 2nd factor per mail die ze altijd gebruikten voor login (extra na login via DigiD) nu ineens over te stappen naar DigiD met 2nd factor, per SMS, want "anders is het niet veilig genoeg". Dus DigiD met SMS is veilig, maar inloggen bij de bank met ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha