Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

26-08-2019, 17:59 door botbot

Wat ik me overigens afvraag, ze krijgen een decryptie tool, dan is dus helemaal niet gezegd (en sterker: is het onwaarschijnlijk) dat de betreffende ransomware ook daadwerkelijk van het systeem af is. Tot zover duidelijk: je zal zowiezo je data/omgeving opnieuw moeten inrichten. Dus is het hebben van goede backups een noodzaak, ook al heb je je data weer terug door te betalen. Die goede backup hebben ze dus blijkbaar niet. Want anders had de verzekering ook niet hoeven lappen. Opnieuw inrichten moet namelijk zowiezo. In hoeverre moet dat de verzekering opdraaien, en dus indirect alle overige klanten van hen, voor het feit dat ze zelf geen goede backup hebben? Want de "ja de ransomware was zo ontworpen dat het ook de backups infecteerde" lijkt me kul. Het lijkt me veel waarschijnlijker dat ze gewoon een rsync oid trokken en gewoon het virus mee hebben gekopieerd.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha