Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

30-08-2019, 08:03 door Anoniem

Door Anoniem: Mij is nog niet duidelijk hoe dit werkte. Bij ING moeten betalingen altijd bevestigd worden met de app. Dus ofwel: - de slachtoffers hielpen de aanvallers om de telefoon van de aanvaller aan het ING account toe te voegen (wat heel wat stappen omvat, waaronder gegevens van je pas overtypen en beveiligingsvragen beantwoorden en een SMS verificatie) - ofwel de slachtoffers moesten in hun app betalingen van grote bedragen bevestigen (mensen controleerden het bedrag niet?). Zeker weten doe ik het ook niet, maar dat mensen grote bedragen bevestigen gebeurt helaas. Als je een apparaatje als de Raboscanner neemt, dat (net als ongetwijfeld een app) netjes bedrag en tegenrekening laat zien, dan zie je ook daar dat mensen overboekingen van grote bedragen goedkeuren onder druk van een oplichter. Wat oplichters doen is mensen in de war brengen waardoor ze niet meer weten welke informatie ze moeten vertrouwen. In dit geval is er ogenschijnlijk een tikkie-site die maar foutmeldingen blijft geven als ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha