Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-09-2019, 02:01 door Anoniem

Zoals al hierboven al wordt opgemerkt, en ook bij eerdere artikelen over dit onderwerp: Er is geen inhoudelijke noodzaak voor de vervoerder om het op deze manier te doen of anderszins zo veel informatie te verzamelen. De reiziger moet kunnen aantonen dat die recht heeft op de reis die die op dat moment maakt. Dat is de functie van een vervoersbewijs. Meer niet. Het leggen en bewaren van verbanden tussen in- en uitcheckmomenten, tussen reisbewegingen door dezelfde persoon, en tussen betaling voor en gebruik van het vervoersbewijs is niet nodig voor dat doel. Alleen al met die verbanden is het reisgedrag van iedereen in kaart te brengen en zijn reizigers te identificeren, zelf als er met cash is betaald. Het papieren kaartje en de controle daarop werken prima zonder grootschalige datavergaring, en met moderne middelen is dat ook mogelijk. Ik kan het niet beter uitleggen dan Jaap-Henk Hoepman in deze blog: https://blog.xot.nl/2019/08/29/privacy-friendly-public-transport-ticketing/

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha