Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

01-10-2019, 19:26 door Anoniem

Door Briolet:Ik schreeuw al jaren dat mensen altijd eerst een handleiding moeten bestuderen. Maar de meeste mensen beginnen met op goed geluk van alles te proberen en als ze vast lopen, bellen ze een helpdesk. Investeren in eigen kennis is voor velen een stap te ver. En dat is volstrekt terecht in een omgeving waar actief wordt gezegd "geen training nodig, is intuitief". Helaas straalt dat ook af op andere omgevingen waar dat heel erg niet geldt. Ben weleens mensen tegengekomen die gewoon zwaar beledigd waren als je voorstelde de handleiding erbij te pakken. Die handleidingen zijn vaak volstrekt onleesbaar voor de leek. Of zelfs de expert. *kuch* Zekere *kuch* fabrikanten van te dure netwerkhardware herrinner ik me als daar nogal een handje van hebben. De enige handleidingen die er waren waren "reference" handleidingen vol met "setfoo: set the value for foo" met als je veel geluk had de range van valide waarden, maar wat ze betekenen of wat de "foo" functie doet was al teveel gevraagd, laat staan hoe het in ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha