Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-10-2019, 16:38 door Anoniem

Door Anoniem: Hallo allamaal, Sind een tijdje hebben gebruikers van mijn webservice flink last van connect vertraging van 3 tot 8 seconden. Het servertje hangt aan het Ziggo amsterdam netwerk 213.127.128.0/17. Even vanaf een machine in een ander netwerk een "hping -S -p 443 -T" trace gedaan om te kijken waar 't mis loopt. En wat blijkt!! Voor 't hele /24 subnet waar ik aan hang, wordt er door de ISP een MitM gedaan. Waarbij alle traffic naar standaard HTTP/HTTPS/IMAP enz poorten niet direct naar de host gaat maar de SYN beantwoord word door een systeem tussen een van hun backbone routers en de endpoint router van de gebruikers. Niet default traffic (zoals ssh via poortje 2022) gaat wel direct door, zo te zien. Op de server zelf komen die initele SYN pakketjes naar 443 helemaal niet door, maar even later pas met een ander seq-id dan de zender 't verstuurd heeft. Wie weet wat Ziggo (Liberty Global) precies aan 't doen is? PS. Liegbeesten slogan van Ziggo: "Snel en stabiel. Veilig en ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha