Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

21-10-2019, 10:53 door Erik van Straten

Door Anoniem: Door Anoniem: Wat zijn de redenen dat Nederlandse organisaties nog kwetsbare Pulse Secure en Fortigate vpn-software hebben? Dat is hier toch uitgebreid besproken? Omdat er kennelijk bij Nederlandse organisaties veel beheerders werken die zich indekken door "volgens het boekje" te werken waarin staat dat je nooit updates van je leverancier moet installeren zonder ze eerst in-house een jaar getest te hebben, zelfs niet als de leverancier zegt dat het een critical update is. [... Ik vermoed dat een ander probleem een grotere rol speelt, namelijk bij organisaties die (o.a.) het beheer van VPN-systemen hebben uitbesteed en zelf geen mensen in huis hebben die de bijbehorende risico's kunnen inschatten en/of überhaupt op de hoogte zijn van het bestaan van ernstige kwetsbaarheden op een bepaald moment. Ongetwijfeld zullen de meeste beheerders van ingehuurde organisaties, de noodzaak tot patchen, melden bij hun account-managers, die dat op hun beurt weer zullen melden bij hun contactpersonen in de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha