Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-11-2019, 15:22 door Anoniem

Door Anoniem: Ik doelde met mijn opmerking op het *voorkomen* van ID-fraude. "Beter controleren" is van het type "virusscannertje erop"; dat werkt maar zeer beperkt, zeker gezien het werk dat het kost. De beste manier is voor legitieme gebruikers om geen "ID" nodig te hebben; dat kost ook meestal het minste werk. Als je eenmaal slachtoffer bent kun je beter een andere naam en een nieuw BSN-nummer aanvragen vrees ik. En dat kan en mag van onze starre ambtenarij helemaal niet. Kunnen ze niet aan. (BurgerServiceNummer-nummer?) Ter vergelijking, je naam veranderen in het VK kan per "deed poll"; je schrijft op dat je een andere naam aanneemt en laat een paar vrienden als getuigen ondertekenen. Vervolgens gebruik je die naam ook echt en dat laat je dan aan de overheid zien, en die past zich dan aan. Hier? Het kost jaaaren, mag maar een keer, is duur, en ingewikkeld. Terwijl dat dus helemaal nergens voor nodig is, buiten dan wat het ambtelijke tussen de oren zit. Sterker nog, zoals "het systeem" opgezet is, is ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha