Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

27-11-2019, 14:28 door Anoniem

Door Anoniem: Hoe ga je om met een werknemer die die app wel heeft geïnstalleerd maar die de smartphone thuis heeft laten liggen of hem kwijt is, of als die smartphone kapot is? Kan iemand dan meteen niet werken of is er dan een alternatief beschikbaar, bijvoorbeeld een hardwaretoken? Kunnen medewerkers die de app niet willen of kunnen installeren niet van dat alternatief gebruikmaken? Die systemen bieden allemaal een "tijdelijk toegang zonder 2nd factor" of "tijdelijk ipv 2nd factor een 2e wachtwoord" mogelijkheid, dus dat speelt helemaal niet. Het kan hooguit lastig zijn dat je voor het inschakelen van dergelijke features een beheeraccount op de 2nd factor validatie omgeving nodig hebt, en als je werkt met uitbestede IT of je wilt dit niet allemaal bij "de baas" neerleggen (die het ook druk heeft met andere dingen) dan wordt het allemaal wat lastiger. Immers "de helpdesk bellen dat je telefoon het niet doet" dat kun je wel doen in een dergelijk (80 man) bedrijf als die helpdesk nog iemand in-house is, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha