Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

04-12-2019, 14:59 door Q1

Door Anoniem: [...] de controle of dit terecht is kan je zelf (achteraf, bijna real-time) doen via https://www.vzvz.nl/actueel/wie-kijkt-er-mijn-gegevens-volgjezorgnl-laat-het-zien, je kan bijvoorbeeld een mail krijgen zodra er een opvraging is. Jij weet als geen ander wie dat mag. Als het dan onterecht is kan je de betreffende partij aanspreken hierop en eventueel naar de AP. Dus nou moet de patiënt zijn eigen databeschermingswerk gaan doen? Dat vonden we al niet kunnen toen de banken dat probeerden, dus waarom nu ineens wel? Ik denk dat ik in én uit het ziekenhuis wel betere dingen te doen heb. Wie kan voor jou bepalen of een opvraging terecht is? Niemand anders dan jijzelf toch? En het is geen databeschermingswerk: dat wordt gedaan, je wordt alleen op de hoogte gesteld wanneer iemand iets op vraagt. Mbt. tot banken: daar werkt het hetzelfde: je laat de beveiliging door de bank doen, en krijgt een rekening overzicht om te zien wat er af en bij geschreven is. Tegenwoordig real-time een melding in je ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha