Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-12-2019, 10:53 door Anoniem

Door Anoniem: De bankensector kiest willens en wetens voor het aanbieden van onveilige authenticatie methoden waarbij phishing mogelijk is. Roept u anders eens hoe het beter kan? Wat u ook bedenkt: zet er een goed verhaal omheen en de getrainde crimineel laat u er alsnog intrappen. Het is onmogelijk iets te maken dat volledig waterdicht is. Op zich is het heel simpel: [1] Klik nooit op een link [2] Als je bankiert ga je zelf naar en check je of je op https://www.<banksite>.nl/ zit. Iets anders? trap er niet in / ga er niet op in / stop bel je bank (was het motto, toch?). Ja, de bank zegt dat het zo simpel is. En vervolgens komen ze met QR-codes om geld over te maken. Ze komen met allerlei manieren om overboekingen te doen zonder dat je ooit naar een website hoeft te gaan. Daarnaast is de gebruiker ook gewend geraakt aan al die doorverwijzingen van ideal betalingen. Dat werkt in ieder geval niet als je handmatig naar de banksite gaat. Dan is een QR-code 'doorverwijzing' niet onlogisch voor een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha