Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

02-01-2020, 13:18 door Anoniem

Door Anoniem: Door donderslag: Wat wel gaat werken is komen met wetten waarmee de fabrikant eens een keer aansprakelijk kunnen worden gezet ipv met kleine lettertjes te gaan werken voor de consument. Maar is het niet uiteindelijk die consument die besluit om zijn koelkast, verwarming en deurbel aan het internet te hangen, met alle risico's die daar bij komen kijken? Als andere internet gebruikers daar vervolgens last van krijgen, door bijvoorbeeld en DDoS aanval of het versturen van spam, is het dan niet redelijker om die gebruiker daar voor aansprakelijk te houden? Zo moeilijk is het niet om in de winkel na te vragen of je beveiligingsupdates krijgt op je koelkast, alleen is er niemand die dat doet omdat er geen gevoel voor verantwoordelijkheid is. Nou, nee. Een simpel voorbeeld. Je koopt een waterkoker (https://www.bbc.com/news/av/technology-32978561/infosecurity-europe-kettle-poses-a-hacking-risk). Deze is uitgerust met een Wifi adapter en/of Bluetooth dat vervolgens op eigen gelegenheid contact zoekt ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha