Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-01-2020, 10:54 door Erik van Straten

Door Anoniem: Veel mensen doen helemaal niks met hun voicemail of stellen die nooit in. Klopt, ik vermoed omdat mensen niet zich niet realiseren dat een derde, gebruikmakend van een ander telefoonnummer (waar ook ter wereld), die voicemailbox kan uithoren, en zich ook niet beseffen dat iemand daar gegevens in kan vinden om jouw identiteit te stelen. Daar komt bij dat je je kunt afvragen of een andere dan de standaard ingestelde vier-cijferige pincode voldoende sterk is voor het voorkomen van identiteitsfraude. Ten slotte vermoed ik dat een deel van de gebruikers nooit voicemails afluistert (bel nog maar een keer als het belangrijk is). Ik vind het zeer onverantwoord als telecomproviders een voicemailbox met een standaard pincode openzetten voor derden, en begrijp niet dat dit nog wordt toegestaan in een tijd waarin we eisen (of zouden moeten eisen) dat software en IoT devices niet online kunnen met een standaard wachtwoord. Daar komt bij dat het vervalsen van (bellende) telefoonnummers gewoon mogelijk ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha