Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-01-2020, 01:00 door RosaMystica

Tweakers meldt op vrijdag 17 januari 2020 om 20.52 uur een datalek bij Blokker: Er is ingebroken bij accounts, al is niet bekend bij hoeveel klanten dat gebeurde. Ook is niet duidelijk wat er precies is gebeurd. Volgens Blokker zijn er geen financiële gegevens of wachtwoorden gestolen. Blokker schrijft dat in een e-mail naar klanten, die inmiddels door meerdere tweakers is ontvangen. "Met een aantal e-mailadressen is geprobeerd in te loggen bij meerdere accounts op Blokker.nl", schrijft het bedrijf. Dat gebeurde 'eerder deze week'. De winkelketen schrijft dat het geen aanwijzingen heeft dat de gebruikte e-mailadressen en wachtwoorden zijn buitgemaakt bij Blokker zelf. Mogelijk werd er gebruik gemaakt van credential stuffing. Het bedrijf schrijft dat inbrekers toegang hadden de contactgegevens en bestelhistorie van klanten. In de Blokker-accounts stonden 'geen bank- of betalingsgegevens', staat in de e-mail. Het is om die reden waarom ik uit veiligheidsoverwegingen bij een webwinkel onlangs mijn account ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha