Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-01-2020, 10:54 door Anoniem

Door Anoniem: De reacties hierboven leggen onmiddelijk de schuld bij KPN, maar was deze monteur in dienst bij KPN zelf (zodat hun beveiligingsbeleid technisch kan worden afgedwongen op bedrijfslaptops) of in dienst bij een derde partij (waar KPN moet hopen dat die zich aan de gemaakte afspraken houdt)? De regel: "Naar aanleiding van het incident zal het telecombedrijf de gemaakte afspraken en naleving hiervan bekijken." doet vermoeden dat deze monteur niet in directe dienst van KPN was en het bedrijf dus ook technische maatregelen op diens laptop niet kon afdwingen, dat is aan het bedrijf waar ze een contract mee hebben gesloten. Wat ik me dan afvraag is waarom een monteur van een derde partij "zo gemakkelijk bij het intranet van KPN kan en bij gevoelige documenten kan komen die als vertrouwelijk gemarkeerd zijn en o.a. AIVD, Koninklijk Huis en Ministerie van Defensie omvatten. Dan heb je op het gebied van dataclassificatie en overeenkomstige beveiligingsmaatregelen nog een hoop te leren.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha