Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

10-02-2020, 21:12 door Erik van Straten

Volgens Heise [1] spelen de makers van Emotet het kat-en-muis-spel dat ze gewend zijn om met antivirusmakers te spelen, nu ook met het Japanse CERT dat afgelopen week de EmoCheck tool publiceerde [2]. Nadat de makers hun volgende versie van Emotet zo hadden aangepast dat deze niet meer door EmoCheck gedetecteerd werd, heeft het Japanse CERT een nieuwe versie van EmoCheck uitgebracht. Dit wordt natuurlijk net zo'n never ending story als het up-to-date houden van antivirus. [1] https://www.heise.de/security/meldung/Emotet-Erster-Hase-Igel-Loop-fuer-EmoCheck-4656609.html [2] https://www.security.nl/posting/642255/Japanse+overheid+lanceert+tool+die+Emotet-malware+detecteert Gevolg: als een tool als EmoCheck meldt dat je Emotet op je systeem hebt, dan is dat waarschijnlijk zo. Maar als EmoCheck niks vindt biedt dat geen enkele garantie. Door Calamor: Ik ga nu eens goed nadenken over hoe ik mij ga beschermen. Als je geen bestanden of printers "deelt" vanaf jouw Windows PC kun je de "server service" uitzetten ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha