Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-02-2020, 13:47 door Anoniem

Door Anoniem: Kennelijk is nummerherkenning niet "tamper-proof". De hoogste tijd dat men daar eens wat aan gaat doen. Nummerherkenning is bedacht in de tijd dat de uitvoering ervan nog in handen was van "bedrijven die je kon vertrouwen" met deze taak. Door het opengooien van de telecom markt is daar niks meer van over. Je kunt de situatie vergelijken met "source address filtering" op Internet. In feite zou ieder bedrijf wat internet toegang aanbiedt aan klanten (connectie of hosting) altijd moeten checken of de gebruikte source adressen wel overeenstemmen met de aan die klant verstrekte adressen. Zo niet dan gewoon wegfilteren. Maar dat doet niet iedereen (vrijwel niemand) omdat dat voor hen persoonlijk geen voordeel of gewin oplevert maar alleen voor anderen op het netwerk (die worden dan verlost van spoofing, DDoS attacks en dergelijke) Op dezelfde manier zien veel telefonie partijen het niet als hun taak om meegestuurde nummers te controleren, zoals vroeger de bedrijven in die sector wel deden. ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha