Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

13-02-2020, 00:48 door Briolet

Door Anoniem: …het criminele is echter dat een bank als de ABNAMRO verzuimt om hiervan melding te maken op hun website… Als je op hun website helemaal onderaan kijkt, staat er een link met de naam 'veiligheid'. Op die veiligheidspagina staat een link "Fraude herkennen". Daar tref je 5 veiligheidsregels aan. Een ervan is dat de bank nooit zal vragen om geld over te boeken. Dat gaat niet direct over spoofing, maar wel over de onlogica dat de bank zou vragen om geld over te maken. Als dat nodig zou zijn, dan kunnen de medewerkers dat gewoon zelf, zonder jouw pincode of pasje. Ik heb ook wel eens met de bank gebeld en de medewerker voorstelde dat hij de transactie zou doen. (Gaat dan meestal over de aankoop van waardepapieren) Dat het fraudeteam soms belt, klopt inderdaad. Een familielid van mij heeft dit najaar een betaling willen doen naar een dubieus rekeningnummer en het fraudeteam belde terug met de uitleg waarom zij de overboeking geblokkeerd hadden.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha