Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-02-2020, 15:47 door Anoniem

Mijn eerste reactie op zo'n bericht zou zijn dat het waarschijnlijk echt is. De reden daarvoor is het gebruikte bankrekeningnummer met een heel laag nummer. Oplichters zouden die waarschijnlijk niet hebben. Vervolgens zou ik een originele factuur hebben opgezocht en die dan betalen (naar de op de factuur vermelde bankrekening). De SMS zou ik verder negeren aangezien die 100% gespoofed kan zijn. SMS is in dat opzicht veel onbetrouwbaarder dan email, waar je tenminste nog kunt zien welke route er is gevolgd en je kunt DNS/DNSSEC, DKIM, SPF en DMARC verificatie toepassen. De voorkeur heeft email of per post met verificatieopties, via een online account bij het bedrijf, of een verzoek tot betaling via de bank. SMS moet niet worden gebruikt voor facturatie. Zeker niet met vermelding van het bankrekeningnummer. Dan leer je mensen te handelen op basis van onbetrouwbare berichten. Net zo dom als vragen om in te loggen via een link in een email. Dat moet je nooit doen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha